Többlépcsős program

Többlépcsős programunk az előadásokat kísérő foglalkozásokat foglalja magában. Célja elősegíteni az előadások értő befogadását és feldolgozását. Színházi és drámajátékokon, beszélgetéseken keresztül a résztvevők az előadás fókuszában álló témáról gondolkodnak közösen. A foglalkozáson szerzett élményeik hozzájárulnak az előadás által felvetett kérdések, problémák megértéséhez, befogadásához.
Ezt a foglalkozástípust előadástól függően középiskolás, egyetemista és felnőtt csoportok is igényelhetik.

ELŐKÉSZÍTŐ FOGLALKOZÁS:

Az előkészítő foglalkozás során színházi és drámajátékos feladatokkal, beszélgetésekkel hangolódunk az előadásra, interaktív feladatokon keresztül mélyítjük el annak központi témáját. A foglalkozás időtartama az előadástól függően 45 perc vagy másfél óra, helyszíne előzetes egyeztetés alapján a színház vagy az osztályterem.

FELDOLGOZÓ FOGLALKOZÁS:

Az előadás után néhány nappal egy foglalkozás keretében a látottak feldolgozását segítjük. Megvitatjuk az előadás kapcsán felmerülő kérdéseket, reflektálunk az előkészítő foglalkozáson felvázolt központi témára, emellett beszélünk az előadás formanyelvéről. A foglalkozás időtartama előadástól függően 45 perc vagy másfél óra, helyszíne előzetes egyeztetés alapján a színház vagy az osztályterem.

A foglalkozások ingyenesek!

 

A programra jelentkezni a radnotimuhely@radnotiszinhaz.hu e-mail címen lehet. Illetve visszajelzéseket is szívesen fogadunk ugyanezen az e-mail címen.

Programunk az alábbi előadásokhoz vehető igénybe:

 

Székely Csaba
10
Rendező: Sebestyén Aba
Ajánlott korosztály: 11-12. évfolyam
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
 
Foglalkozásunk során a Remény lakótelep közösségeként a minket összekötő élményekről, emlékekről és az együttélés szabályairól gondolkodunk. A közös munka során drámajátékos feladatok és irányított beszélgetések segítségével arra keressük a választ, hogy mi a viszonyunk a bibliai Tízparancsolathoz, van-e saját Tízparancsolatunk és miben áll a szabályokhoz, törvényekhez képest a szabadságunk.

Friedrich Schiller
DON CARLOS
Rendező: Nagy Péter István
Ajánlott korosztály: 11-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 60 perc
A feldolgozó foglalkozás időtartama 45 perc
 
Az előkészítő foglalkozás során az 1500-as évek végi Spanyolországba utazunk és megismerkedünk a királyi udvar életével, lakóival. Górcső alá vesszük Fülöp király és fia, Don Carlos infáns kapcsolatát és arról gondolkodunk, hogy egy felnövekvő fiatal számára vajon mit jelentenek a családon belüli hatalmi viszonyok, hogyan segíti vagy gátolja az ő felnőtté válását a körülötte lévő világ, az adott történelmi kor és a társadalmi státusz. A feldolgozó foglalkozáson az előadásban látottakra reflektálunk, elmélyítjük a darabban előkerülő fontos témákat és egy irányított beszélgetés keretében az előadás formanyelvéről is gondolkodunk.
 

 

WAJDI MOUAWAD
FUTÓTŰZ
Rendező: Alföldi Róbert
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
 
A feldolgozó foglalkozás során drámajátékos gyakorlatok segítségével továbbgondoljuk az előadás szereplőinek történetét és megvizsgáljuk az egymással való kapcsolatukat. Közösen gondolkodunk az előadásban oly jelentős hallgatásról, a csend mögött megbújó érzelmekről, titkokról, és arról, hogyan lehet a családtól kapott örökségünket gazdagítani, és az előttünk feltáruló világról tanulni.

 

ROBERTO BOLAÑO
VAD NYOMOZÓK
Rendező: Kelemen Kristóf
Ajánlott korosztály: 11-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 30 perc
A feldolgozó időtartama 90 perc
 
Előkészítő foglalkozásunkat közvetlenül az előadás előtt, a Radnóti Tesla Laborban tartjuk. Egy irányított beszélgetés keretében megismerjük a darab történelmi hátterét, a változó idősíkokat, a zsigeri realizmus mozgalmát és az előadásban megelevenedő karaktereket, performanszokat. A feldolgozó foglalkozás fókuszában a jövőkép alkotása áll. Mit jelentett a zsigeri realista mozgalom számára a saját út keresése az irodalmon keresztül. És mit jelent az útkeresés a mindenkori 16-19 éves fiatalok számára? Milyen egyéni és milyen közös célok adódhatnak? Mi segíthet ezen célok megfogalmazásában?
 

 

ZÁVADA PÁL – MOHÁCSI ISTVÁN és MOHÁCSI JÁNOS
EGY PIACI NAP
Rendező: MOHÁCSI JÁNOS
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 45 perc
A feldolgozó foglalkozás időtartama 90 perc
 
Az előkészítő foglalkozás során egy általunk megalkotott falu lakóiként arról gondolkodunk, hogyan zajlott az élet Magyarországon a II. világháború után. A feldolgozó foglalkozáson az előadásban látottakra reflektálunk, elmélyítjük a történetet, a szereplők szándékait. Drámajátékos gyakorlatok segítségével lehetőségünk nyílik arra, hogy újraírjuk és megváltoztassuk az előadásban látott piaci nap történéseit, emellett egy irányított beszélgetés keretében az előadás formanyelvéről is gondolkodunk.

 

Selagh Delaney
EGY CSEPP MÉZ
Rendező: Valló Péter
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam

A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
 
Hogyan ismétlődik meg a darabbéli anya sorsa a lányában? Hogyan termelődik újra a marginalizált társadalmi helyzet? Tehetünk-e bármit ez ellen? S ha igen, akkor hogyan? A feldolgozó foglalkozás során ezekre a kérdésekre keresünk válaszokat a diákokkal közösen.

SCHWECHTJE MIHÁLY
GINA
Rendező: SChwechtje mihály
Ajánlott korosztály: 9-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 90 perc
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
 
Az osztályok számára ajánlott előkészítő foglalkozáson drámajátékos formában közelítünk az alapvető gyermekjogi témákhoz.
A feldolgozó foglalkozáson a diákokkal közösen gondolkodunk a bántalmazás természetéről, mások tiszteletben tartásáról, saját igények, szükségletek, érzések megfelelő kifejezésre juttatásáról.
 

 

 
 
fotók: Gerencsér Anna
plakát: Tóth Andrej, P. Kovács Tibor (Futótűz), Hecker Péter (Vad nyomozók), Valló Berta (Egy csepp méz)