RIM CSAPAT

DURST MÓNI | MŰHELYVEZETŐ

2000-ben végeztem az ELTE-BTK magyar, és magyar mint idegen nyelv szakán. A formális oktatás hagyott némi hiányérzetet bennem, de szerencsére nem vette el a kedvem sem a tanulástól, sem a tanítástól – kerestem továbbra is az inspiráló szakmai közegeket. A drámapedagógiával, a színházi neveléssel, és Szakall Judit gyermekszínjátszó-rendező módszerével megismerkedve találtam meg, amit kerestem. Olyan formákat, amik segítenek élvezetesen feltenni aktuális kérdéseinket, közösen gondolkodni és alkotni. A tanítás mellett a Szépművészeti Múzeum múzeumpedagógiai tevékenyégét egészítettem ki drámapedagógusként. Egyre fontosabbá vált számomra a játék teljes valónkat bemozgató ereje, és egyre jobban kezdett érdekelni a civilek

színpada is. Pszichodráma vezetőként képződtem, ahol saját élettörténeteinkkel játszottunk. Jelenleg a hazai szociodráma képzés kidolgozásában és tananyagának megalkotásában is részt veszek, hogy minden dramatista tapasztalatommal a reflektív, alkotó, és közösségi gondolkodás fejlesztését segítsem. A Radnóti Ifjúsági Műhelye egy olyan hely, ahol álom játszani. Teret ad a fiatalok lendületének és alkotó erejének, támogat részvételi színházi kezdeményezéseket, bárki lehet játszó vagy néző – kölcsönösen tanulunk viszonyainkról, indítékainkról és lehetőségeinkről.

Gyere velünk, nőlj bele te is a játékba!

Szendrey gitta | DRámainstruktor

A középiskolát Debrecenben végeztem az Ady Endre Gimnázium dráma tagozatán. Ezt követően a Színház- és Filmművészeti Egyetem első drámainstruktor drámajátékos szakirányú képzésén tanultam, ahol 2017-ben szereztem diplomát. 2020-ban végeztem a Károli Gáspár Református Egyetem színháztudomány mesterszakán, 2017-2021-ig Katarzisz Komplex Művészetterápiát tanultam a Lelki Egészségvédő Alapítványnál, ahol egészségvédő és fejlesztő művészetterapeuta képesítést szereztem.

2018 szeptembere óta dolgozom a Radnóti Miklós Színház színházpedagógiai műhelyében. A Radnóti Ifjúsági Műhely működését születésétől kezdve figyelemmel kísértem. Az első igazi foglalkozás-élményeimet is RIM-es diákokkal éltem meg. Az, hogy itt dolgozhatok mind szakmailag, mind emberileg fejlődést és motivációt biztosít számomra. Jó érzés látni, ahogy a diákjaim hétről hétre megnyílnak önmaguk és a világ felé. Nem csak én adok nekik, vissza is legalább annyit kapok tőlük: minden alkalommal tanítanak nekem valamit. A legőszintébb visszajelzéseket is tőlük kapom, nélkülük nem lennék az, aki vagyok. Ami pedig a felnőtt korosztályt illeti: csodás látni, amikor felszabadulnak és kikapcsolnak. Ezek pótolhatatlan pillanatok. Azt pedig, hogy mindezt az én munkám teszi lehetővé, nem cserélném el semmire.

Hlinyánszky Doma | drámainstruktor

2021-ben végeztem a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor–drámajátékos szakirányú képzésén. Szakmai gyakorlatként másfél évig tanítottam a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium dráma tagozatán. Több színjátszó csoportot vezetek Budapesten és vidéken is. A drámás formák alkalmazása számomra a közösségépítés és a személyiségfejlődés eszközei. Dolgoztam már irodalom tanárként és tanítóként általános iskolában, voltam színházi dramaturg, díszítő, rendezőasszisztens, rendező és színész, tartottam rendhagyó irodalomórát a kortárs költészetről, vidéki településekhez tartozó interaktív fórumot és online drámaórát, szerveztem slam poetry estet, fesztivált és táborokat. Új kihívás lesz számomra kőszínházban dolgozni. Célom, hogy a színház ősi közösségteremtő erejét és a közös előadás elemzést megtartva, hidat képezzünk a mű és a mű befogadója közt.

 

Munkatársaink voltak: Lakatos Dóra, Lévai Barbara, Mlynarik Julcsi, Gaborják Fanni, Széplaki Nóra, Vincze Petra.

fotók: Gerencsér Anna