RIM CSAPAT

DURST MÓNI | MŰHELYVEZETŐ

2000-ben végeztem az ELTE-BTK magyar, és magyar mint idegen nyelv szakán. A formális oktatás hagyott némi hiányérzetet bennem, de szerencsére nem vette el a kedvem sem a tanulástól, sem a tanítástól – kerestem továbbra is az inspiráló szakmai közegeket. A drámapedagógiával, a színházi neveléssel, és Szakall Judit gyermekszínjátszó-rendező módszerével megismerkedve találtam meg, amit kerestem. Olyan formákat, amik segítenek élvezetesen feltenni aktuális kérdéseinket, közösen gondolkodni és alkotni. A tanítás mellett a Szépművészeti Múzeum múzeumpedagógiai tevékenyégét egészítettem ki drámapedagógusként. Egyre fontosabbá vált számomra a játék teljes valónkat bemozgató ereje, és egyre jobban kezdett érdekelni a civilek

színpada is. Pszichodráma vezetőként képződtem, ahol saját élettörténeteinkkel játszottunk. Jelenleg a hazai szociodráma képzés kidolgozásában és tananyagának megalkotásában is részt veszek, hogy minden dramatista tapasztalatommal a reflektív, alkotó, és közösségi gondolkodás fejlesztését segítsem. A Radnóti Ifjúsági Műhelye egy olyan hely, ahol álom játszani. Teret ad a fiatalok lendületének és alkotó erejének, támogat részvételi színházi kezdeményezéseket, bárki lehet játszó vagy néző – kölcsönösen tanulunk viszonyainkról, indítékainkról és lehetőségeinkről.

Gyere velünk, nőlj bele te is a játékba!

Szendrey gitta | DRámainstruktor

A középiskolát Debrecenben végeztem az Ady Endre Gimnázium dráma tagozatán. Ezt követően a Színház- és Filmművészeti Egyetem első drámainstruktor drámajátékos szakirányú képzésén tanultam, ahol 2017-ben szereztem diplomát. 2020-ban végeztem a Károli Gáspár Református Egyetem színháztudomány mesterszakán, 2017-2021-ig Katarzisz Komplex Művészetterápiát tanultam a Lelki Egészségvédő Alapítványnál, ahol egészségvédő és fejlesztő művészetterapeuta képesítést szereztem.

2018 szeptembere óta dolgozom a Radnóti Miklós Színház színházpedagógiai műhelyében. A Radnóti Ifjúsági Műhely működését születésétől kezdve figyelemmel kísértem. Az első igazi foglalkozás-élményeimet is RIM-es diákokkal éltem meg. Az, hogy itt dolgozhatok mind szakmailag, mind emberileg fejlődést és motivációt biztosít számomra. Jó érzés látni, ahogy a diákjaim hétről hétre megnyílnak önmaguk és a világ felé. Nem csak én adok nekik, vissza is legalább annyit kapok tőlük: minden alkalommal tanítanak nekem valamit. A legőszintébb visszajelzéseket is tőlük kapom, nélkülük nem lennék az, aki vagyok. Ami pedig a felnőtt korosztályt illeti: csodás látni, amikor felszabadulnak és kikapcsolnak. Ezek pótolhatatlan pillanatok. Azt pedig, hogy mindezt az én munkám teszi lehetővé, nem cserélném el semmire.

Mlynarik Julcsi | drámainstruktor

A Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor – drámajátékos szakirányú képzésén végeztem. Szakmai gyakorlatomat a Radnóti Színházban töltöttem, de korábban is kapcsolódtam a színház ifjúsági műhelyéhez. 2015-től 2017-ig RIM-es diák voltam, majd csoportvezetőként maradtam a műhelyben. 2020 januárjában elindítottam a MÉR (Magvető és Radnóti) nevű programot, melynek célja, hogy a diákok élmény- és alkotásközpontú módszereken keresztül fogalmazhassák meg gondolataikat a kortárs irodalommal és önmagukkal kapcsolatban. Szakdolgozatomban is a művészetközvetítés széles spektrumán belül a kortárs irodalom közvetítésére fókuszáltam. Jelenleg leginkább az kérdés foglalkoztat, hogyan, milyen módszerekkel és célokkal valósulhat meg a társművészetek bevonása a színházpedagógiai foglalkozásokba. Emellett nagyon érdekel a történetmesélés, a mesék világa, a fiatalok és a felnőttek kapcsolódása a mesékhez, így elvégeztem egy mesepszichológiai és egy mesepedagógiai alapképzést.

Sokféle emlék köt a Radnótihoz, egyfajta biztonságot jelent számomra a színház légköre, a pici terek, a nézőtéri székek, az előcsarnok, a próbaterem… Hosszú idő volt, mire mindent megismertem itt. Szeretem, hogy a RIM legtöbb programjában a résztvevőkkel is hosszú távon dolgozunk együtt. Van idő az ismerkedésre, a csoportdinamika saját ritmus szerinti kialakulására, az egymás és önmagunk előtti megnyílásra, beszélgetésekre, közös alkotásra. Úgy gondolom, a RIM is egyfajta biztonságot, kis szigetet tud jelenteni a résztvevők számára. Egy szigetet, aminek partjára újabb és újabb történeteket hord a víz, melyeket közösen dolgozunk fel, írunk tovább és mesélünk el. Egy szigetet, ahol mindenki önmaga lehet. Egy szigetet, ami folyamatosan alakul, színesedik, gazdagodik.

fotók: Gerencsér Anna