RIM CSAPAT


![]() |
DURST MÓNI | MŰHELYVEZETŐ2000-ben végeztem az ELTE-BTK magyar, és magyar mint idegen nyelv szakán. A formális oktatás hagyott némi hiányérzetet bennem, de szerencsére nem vette el a kedvem a tanulástól – kerestem továbbra is az inspiráló szakmai közegeket. A drámapedagógiával, a színházi neveléssel, és Szakall Judit gyermek- és diákszínjátszó rendezői módszerével megismerkedve találtam meg, amit kerestem. Olyan formákat, amik segítenek élvezetesen feltenni aktuális kérdéseinket, közösen gondolkodni és alkotni. A tanítás mellett a Szépművészeti Múzeum múzeumpedagógiai tevékenységét egészítettem ki drámapedagógusként. Egyre fontosabbá vált számomra a játék teljes valónkat bemozgató ereje, és egyre jobban kezdett érdekelni a civilek színpada is. Pszichodráma vezetőként képződtem, ahol saját élettörténeteinkkel játszottunk. Később a hazai szociodráma képzés kidolgozásában és tananyagának megalkotásában is részt vettem, hogy minden dramatista tapasztalatommal a reflektív, alkotó, és közösségi gondolkodás fejlesztését segítsem. |

![]() |
Hlinyánszky Doma | drámainstruktor2021-ben végeztem a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor–drámajátékos szakirányú képzésén. Szakmai gyakorlatként másfél évig tanítottam a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium dráma tagozatán. Több színjátszó csoportot vezetek Budapesten és vidéken is. A drámás formák alkalmazása számomra a közösségépítés és a személyiségfejlődés eszközei. Dolgoztam már irodalom tanárként és tanítóként általános iskolában, voltam színházi dramaturg, díszítő, rendezőasszisztens, rendező és színész, tartottam rendhagyó irodalomórát a kortárs költészetről, vidéki településekhez tartozó interaktív fórumot és online drámaórát, szerveztem slam poetry estet, fesztivált és táborokat. Új kihívás lesz számomra kőszínházban dolgozni. Célom, hogy a színház ősi közösségteremtő erejét és a közös előadás elemzést megtartva, hidat képezzünk a mű és a mű befogadója közt. |

![]() |
Zétényi Lina | DRámainstruktorGyerekkorom óta aktívan átszövi az életem a színházi nevelés és a drámapedagógia. Fontos nekem a közösségben alkotás és önkifejezés. 2021-ben végeztem a Színház -és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor-drámajátékos szakán. Azóta színházi nevelési előadásokban játszom, színjátszó csoportokat vezetek kisgyermekkortól a fiatal felnőtt korosztályon át a senior korosztályig, és különböző gyerek és felnőtt előadásokhoz tartok ráhangoló foglalkozásokat. 2025 szeptemberében kezdtem meg a munkám a Radnóti Ifjúsági Műhelyében, bízom abban, hogy ennek a közösségnek is aktív tagja lehetek, és a Színház közönségének teremthetek kapcsolódást önmagához és másokhoz. |

![]() |
Ladányi anna | egyetemi hallgató,
|

![]() |
SARKADI BERTA | DRámainstruktorGyermekként találkoztam a drámapedagógiával az iskola keretein belül. Ekkor tapasztaltam meg a játék és az alkotás felszabadító erejét. Azóta a drámapedagógia az életem szerves része. Az egyetemi éveim alatt, 2018-ban találkoztam a Radnóti Ifjúsági Műhellyel. A RIM több különböző programjába kapcsolódtam be résztvevőként. 2025-ben végeztem az ELTE Neveléstudomány mesterképzés Színházi nevelés és színházpedagógia specializáción. A mesterképzésem utolsó évében a RIM részvételi színházi csoportjában hospitáltam. A 2025/2026-os évadban részt veszek a MÉR program vezetésében, mert értékes számomra az olyan közeg, ahol a résztvevők felszabadulnak a játékban, kapcsolódnak magukhoz és másokhoz, teret adnak a bennük rejlő kreativitásnak, megosztják egymással a gondolataikat és közös alkotásban vesznek részt. |

Munkatársaink voltak: Lakatos Dóra, Lévai Barbara, Mlynarik Julcsi, Gaborják Fanni, Szendrei Gitta, Széplaki Nóra, Vincze Petra.
fotók: Csoszó Gabriella





