RIM CSAPAT

DURST MÓNI | MŰHELYVEZETŐ

2000-ben végeztem az ELTE-BTK magyar, és magyar mint idegen nyelv szakán. A formális oktatás hagyott némi hiányérzetet bennem, de szerencsére nem vette el a kedvem a tanulástól – kerestem továbbra is az inspiráló szakmai közegeket. A drámapedagógiával, a színházi neveléssel, és Szakall Judit gyermek- és diákszínjátszó rendezői módszerével megismerkedve találtam meg, amit kerestem. Olyan formákat, amik segítenek élvezetesen feltenni aktuális kérdéseinket, közösen gondolkodni és alkotni. A tanítás mellett a Szépművészeti Múzeum múzeumpedagógiai tevékenységét egészítettem ki drámapedagógusként. Egyre fontosabbá vált számomra a játék teljes valónkat bemozgató ereje, és egyre jobban kezdett érdekelni a civilek színpada is. Pszichodráma vezetőként képződtem, ahol saját élettörténeteinkkel játszottunk. Később a hazai szociodráma képzés kidolgozásában és tananyagának megalkotásában is részt vettem, hogy minden dramatista tapasztalatommal a reflektív, alkotó, és közösségi gondolkodás fejlesztését segítsem.
A RIM egy szabad alkotóműhely. Teret ad a fiatalok lendületének és alkotó erejének, támogat színházpedagógiai és részvételi színházi kezdeményezéseket, bárki lehet játszó vagy néző – kölcsönösen tanulunk viszonyainkról, indítékainkról és lehetőségeinkről.
Gyere velünk, nőj bele te is a játékba!

 

 

Hlinyánszky Doma | drámainstruktor

2021-ben végeztem a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor–drámajátékos szakirányú képzésén. Szakmai gyakorlatként másfél évig tanítottam a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium dráma tagozatán. Több színjátszó csoportot vezetek Budapesten és vidéken is. A drámás formák alkalmazása számomra a közösségépítés és a személyiségfejlődés eszközei. Dolgoztam már irodalom tanárként és tanítóként általános iskolában, voltam színházi dramaturg, díszítő, rendezőasszisztens, rendező és színész, tartottam rendhagyó irodalomórát a kortárs költészetről, vidéki településekhez tartozó interaktív fórumot és online drámaórát, szerveztem slam poetry estet, fesztivált és táborokat. Új kihívás lesz számomra kőszínházban dolgozni. Célom, hogy a színház ősi közösségteremtő erejét és a közös előadás elemzést megtartva, hidat képezzünk a mű és a mű befogadója közt.

Zétényi Lina | DRámainstruktor

Gyerekkorom óta aktívan átszövi az életem a színházi nevelés és a drámapedagógia. Fontos nekem a közösségben alkotás és önkifejezés. 2021-ben végeztem a Színház -és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor-drámajátékos szakán. Azóta színházi nevelési előadásokban játszom, színjátszó csoportokat vezetek kisgyermekkortól a fiatal felnőtt korosztályon át a senior korosztályig, és különböző gyerek és felnőtt előadásokhoz tartok ráhangoló foglalkozásokat. 2025 szeptemberében kezdtem meg a munkám a Radnóti Ifjúsági Műhelyében, bízom abban, hogy ennek a közösségnek is aktív tagja lehetek, és a Színház közönségének teremthetek kapcsolódást önmagához és másokhoz.

 

Ladányi anna | egyetemi hallgató,
ELTE szabadbölcsészet, esztétika specializació és színház minor

2022-ben végeztem a Vörösmarty Mihály Gimnázium média tagozatán. Tanulmányaimat az ELTE-n folytattam szabadbölcsészet szakon, ahol esztétikát és színháztudományt tanultam, most töltöm az utolsó félévemet itt, utána pedig mesterképzésen szeretnék színházi nevelést tanulni. A szakmai gyakorlatomat a RIM-ben végeztem, Hlinyánszky Domonkossal tartottuk hétfőnként a gimis csoportot. Mivel nagyon jó hangulatban és produktívan telt a közös munka, így önkéntesként továbbra is részt veszek a foglalkozások megtartásában. A szakdolgozatomat is közösségi színházi előadásokból írtam, a drámajátékok és a közösségi foglalkozások fontosságára hívtam fel benne a figyelmet. Olyan környezetben tudom magam jól érezni, mint amilyen például a RIM is: ahol az emberek szabadon kifejezhetik a gondolataikat, megoszthatják egymással az érzéseiket és ebből kiindulva egyenrangúan tudnak egy közös alkotói folyamatban részt venni.

 

 

SARKADI BERTA | DRámainstruktor

Gyermekként találkoztam a drámapedagógiával az iskola keretein belül. Ekkor tapasztaltam meg a játék és az alkotás felszabadító erejét. Azóta a drámapedagógia az életem szerves része. Az egyetemi éveim alatt, 2018-ban találkoztam a Radnóti Ifjúsági Műhellyel. A RIM több különböző programjába kapcsolódtam be résztvevőként. 2025-ben végeztem az ELTE Neveléstudomány mesterképzés Színházi nevelés és színházpedagógia specializáción. A mesterképzésem utolsó évében a RIM részvételi színházi csoportjában hospitáltam. A 2025/2026-os évadban részt veszek a MÉR program vezetésében, mert értékes számomra az olyan közeg, ahol a résztvevők felszabadulnak a játékban, kapcsolódnak magukhoz és másokhoz, teret adnak a bennük rejlő kreativitásnak, megosztják egymással a gondolataikat és közös alkotásban vesznek részt.

Munkatársaink voltak: Lakatos Dóra, Lévai Barbara, Mlynarik Julcsi, Gaborják Fanni, Szendrei Gitta, Széplaki Nóra, Vincze Petra.

fotók: Csoszó Gabriella