November 27-én a Keres Emil Próbateremben magyart, történelmet, idegen nyelveket, buddhista hittant, drámát tanító tanárok és gyógypedagógusok utaztak vissza velünk az 1500-as évek végi Spanyolországba, II. Fülöp király udvarába. Nemcsak utaztunk, át is változtunk ajtónállóvá, hatalmas keresztté vagy háromágú gyertyatartóvá. De iparkodtak a királyi palotában udvarhölgyek, papok és írnokok is. Majd egyszer csak meghallottuk, ahogy II. Fülöp (László Zsolt) és Don Carlos, a fia (Nagy Márk) vitáznak. “Nem vagyok rossz, apám – a bűnöm csak a forró vér, a vétkem az ifjúság.” Aztán megláttuk az udvar többi magas rangú tagját is – Erzsébet királynét, Eboli hercegnőt, Posa márkit, Alba herceget – és próbáltuk kitalálni ki kinek a pártján áll, kiben bízik az intrikákkal teli spanyol udvarban.

Időutazásunkból visszatérve Sándor Júlia, az előadás dramaturgja várt minket, akivel arról beszélgettünk, miért kifejezetten aktuális ma Schiller nagy klasszikusa és milyen témákat, kérdéseket, kapcsolódási lehetőségeket kínál a Don Carlos a középiskolás korosztály számára.

Fontosnak tartjuk, hogy a P+R workshopokon a játékélmény és az alkotói beszélgetés mellett pedagógusként alkalmazható munkaformákat is adjunk a résztvevőknek. Miután kipróbáljuk az egyes előadásokhoz kapcsolódó előfoglalkozásokat – melyek iskolai csoportok számára a Többlépcsős programunk keretében igényelhetők – módszertani szempontból is mesélünk a különböző drámapedagógiai formákról, amik osztálytermi térben is működnek, adott tananyagra adaptálhatók. A játékleírásokat írásos formában is megosztjuk a pedagógusokkal.
“Nagyon izgalmasnak és hasznosnak tartom ezeket a játékokat, biztosan alkalmazom majd töriórán is, de szerintem az osztályommal közös következő színházlátogatást is hasonló módon készítem majd elő.” (P+R workshopon résztvevő pedagógus visszajelzése)
előadásfotó: Dömölky Dániel, coverfotó: Bárdos Bodza

