Rendhagyó módon az Eötvös10 Művelődési Házban tartottuk meg évadnyitó társulati ülésünket, ahol a ház igazgatója, Szebeni Dóra köszöntött bennünket. A szokatlan helyszínválasztás oka egy most induló együttműködésünk az Eötvös10-zel, amelynek célja, hogy helyszínt és lehetőséget teremtsünk a fiatal alkotóknak. Itt mutatjuk be októberben első Ingmar Bergman Magyarországon először látható Hűtlenek című színdarabját Bagossy Júlia
![]() |
![]() |
Kováts Adél, miután újabb öt évig marad a Radnóti Színház vezetője, megköszönte társulatának bizalmát és támogatását. Mint elmondta, célja, hogy folyamatosan megújulva változást hozzon a változatlanba. Szeretettel fogadtuk két új tagunkat, Krisztik Csabát és Katona Péter Dánielt, akik nem csak az új bemutatókban szerepelnek majd, a repertoáron lévő előadásokban is átvesznek szerepeket.
Készülünk a szeptember 6-i Pozsonyi piknikre és a szeptember 20-i Benne vagy! nyílt napra, ahol 3 helyszínen kínálunk színes programokat. Lesz többek között nyílt próba a Hűtleneknől, a Bálsój szerelem a málenkij robot idején című kortárs dráma felolvasószínházi előadása Sodró Elizával és Pál Andrással, az új bemutatók bemutatója és egy szuper koncertszínházi produkció, a Budapest flowváros. Ezen a napon ünnepli 10. születésnapját a Radnóti Ifjúsági Műhely (RIM). Az elmúlt évtized alatt a RIM csapata több ezer diáknak, számtalan tanárnak és részvételi programján keresztül felnőtt érdeklődőknek adott ingyenesen lehetőséget az önismeretre, közös alkotásra és új módszerek elsajátítására.
![]() |
![]() |
A közös és felelős létezés az a gondolat, ami az évadunk bemutatóit összeköti. A kortárs angol szerző, Lucy Kirkwood Gyerekek című drámája az idősebb generáció felelősségét kutatja: hogy mit hagyunk örökül az utókornak. A Hűtlenek a párkapcsolatok, a szenvedély szépségeit és gyötrelmeit, egy család szétesésésének folyamatát helyezi boncasztalra, Bergman nagyítóján át közelről láthatjuk, hogy a személyes döntéseink hogyan határozzák meg szeretteink életét is. A Parasztoperában a múlt sötét titkai bukkannak felszínre, összetörve egy jobb életről dédelgetett álmot. Csehov korai színdarabjában az Erdőszellemben már több mint száz éve is a természet kizsákmányolásáról, az otthonteremtés, otthonmaradás és megtartás nehézségéről, a másikhoz való igazi kapcsolódás lehetetlenségéről ír látszatüdvösséget kínálva a látszatélet végén. A KELETIBLoKk történetét az elmúlt évek szórakozóhelyeken és fesztiválokon történt tragikus balesetek ihlették (West Balkán, Astroworld, Colectiv); témája az a létállapot, amit az igazság keresése közben végleg elveszített kapaszkodók hiányérzete kelt. A tavaly bemutatott Angyalok Amerikában után érkezik a második rész, a Peresztrojka, melyben több a vízió és több a remény: A haladás fájdalmával állítja szembe a változás szükségét, miközben emberséggel és humorral, pikánsan és filozofikusan mesél a romokon kisarjadni képes életről.
![]() |
![]() |
Nagy Péter István rendezését, A végét neveztük be az idén 5 éves eSzínház Fesztiválra, ami szeptember 19. és 28. között lesz.
És nagyon várjuk az Országos Színházi Évadnyitót, ahol kiosztják majd a Kaszás Attila-díjat, a három jelölt egyike Sodró Eliza.
Fotó: Csoszó Gabriella