Új helyszínen nyitottuk meg az évadot

Rendhagyó módon az Eötvös10 Művelődési Házban tartottuk meg évadnyitó társulati ülésünket, ahol a ház igazgatója, Szebeni Dóra köszöntött bennünket. A szokatlan helyszínválasztás oka egy most induló együttműködésünk az Eötvös10-zel, amelynek célja, hogy helyszínt és lehetőséget teremtsünk a fiatal alkotóknak. Itt mutatjuk be októberben első Ingmar Bergman Magyarországon először látható Hűtlenek című színdarabját Bagossy Júlia rendezésében, majd márciusban Regős Simon és Cs. Nagy Adrienn Réder Ferenccel közösen írt KELETI BLoKk című új magyar drámáját, az immerzív előadást Regős Simon rendezi.  

Kováts Adél, miután újabb öt évig marad a Radnóti Színház vezetője, megköszönte társulatának bizalmát és támogatását. Mint elmondta, célja, hogy folyamatosan megújulva változást hozzon a változatlanba. Szeretettel fogadtuk két új tagunkat, Krisztik Csabát és Katona Péter Dánielt, akik nem csak az új bemutatókban szerepelnek majd, a repertoáron lévő előadásokban is átvesznek szerepeket.

Készülünk a szeptember 6-i Pozsonyi piknikre és a szeptember 20-i Benne vagy! nyílt napra, ahol 3 helyszínen kínálunk színes programokat. Lesz többek között nyílt próba a Hűtleneknől, a Bálsój szerelem a málenkij robot idején című kortárs dráma felolvasószínházi előadása Sodró Elizával és Pál Andrással, az új bemutatók bemutatója és egy szuper koncertszínházi produkció, a Budapest flowváros. Ezen a napon ünnepli 10. születésnapját a Radnóti Ifjúsági Műhely (RIM). Az elmúlt évtized alatt a RIM csapata több ezer diáknak, számtalan tanárnak és részvételi programján keresztül felnőtt érdeklődőknek adott ingyenesen lehetőséget az önismeretre, közös alkotásra és új módszerek elsajátítására.

A közös és felelős létezés az a gondolat, ami az évadunk bemutatóit összeköti. A kortárs angol szerző, Lucy Kirkwood Gyerekek című drámája az idősebb generáció felelősségét kutatja: hogy mit hagyunk örökül az utókornak. A Hűtlenek a párkapcsolatok, a szenvedély szépségeit és gyötrelmeit, egy család szétesésésének folyamatát helyezi boncasztalra, Bergman nagyítóján át közelről láthatjuk, hogy a személyes döntéseink hogyan határozzák meg szeretteink életét is. A Parasztoperában a múlt sötét titkai bukkannak felszínre, összetörve egy jobb életről dédelgetett álmot. Csehov korai színdarabjában az Erdőszellemben már több mint száz éve is a természet kizsákmányolásáról, az otthonteremtés, otthonmaradás és megtartás nehézségéről, a másikhoz való igazi kapcsolódás lehetetlenségéről ír látszatüdvösséget kínálva a látszatélet végén. A KELETIBLoKk történetét az elmúlt évek szórakozóhelyeken és fesztiválokon történt tragikus balesetek ihlették (West Balkán, Astroworld, Colectiv); témája az a létállapot, amit az igazság keresése közben végleg elveszített kapaszkodók hiányérzete kelt. A tavaly bemutatott Angyalok Amerikában után érkezik a második rész, a Peresztrojka, melyben több  a vízió és több a remény: A haladás fájdalmával állítja szembe a változás szükségét, miközben emberséggel és humorral, pikánsan és filozofikusan mesél a romokon kisarjadni képes életről.

Nagy Péter István rendezését, A végét neveztük be az idén 5 éves eSzínház Fesztiválra, ami szeptember 19. és 28. között lesz.

És nagyon várjuk az Országos Színházi Évadnyitót, ahol kiosztják majd a Kaszás Attila-díjat, a három jelölt egyike Sodró Eliza.

Fotó: Csoszó Gabriella