Idei évadunk új bemutatóit az idő fogalma, s annak többféle megközelítése is összekapcsolja. Az Iván, a rettenet című előadásunk középpontjában egy időgép áll, mely korokat és embereket köt össze vagy épp szakít el egymástól. Az Ofélia árnyszínházában a címszereplőnek szembe kell néznie az idő múlásával. A Futótűzben pedig az idő gyógyít, ugyanakkor végigvezet az emlékezés fájdalmas útján.
Következő bemutatónk, a Téli rege is sajátos módon értelmezi az időt. Shakespeare késői művei között tartják számon a Téli regét: a keletkezését az irodalomtörténészek 1610-1611-re teszik. Fő forrása Robert Greene prózában írt pásztorjátéka, a Pandosto, vagy az Idő diadala. Műfaja és hangvétele vitatott, ezért Shakespeare színművei közé sorolják. Számos híres rendező feldolgozta már, Peter Brooktól Sam Mendesig. Ingmar Bergman a cselekményt egy 19. századi svéd vidéki udvarházba helyezte, ahol a darabot egy hosszú téli estén a polgári közönség vacsora utáni szórakoztatásául adták elő. Többször megfilmesítették, feldolgozták balettváltozatban, Goldmark Károly pedig operát írt belőle, amit 1908-ban mutattak be.
A Radnóti Színház felkérésére Szabó T. Anna újrafordította a színművet/szöveget, ami mindig nagyon izgalmas kaland a színésznek és a nézőnek egyaránt. Az előadást Valló Péter rendezi, a koreográfus pedig Hód Adrienn, aki a kortárs tánc egyik legprogresszívabb alkotója.





További fotók az olvasópróbáról színházunk facebook-oldalán.
Fotók: Dömölky Dániel, a fotók jogdíjasak