
Többlépcsős program
Többlépcsős programunk az előadásokat kísérő foglalkozásokat foglalja magában. Célja elősegíteni az előadások értő befogadását és feldolgozását. Színházi és drámajátékokon, beszélgetéseken keresztül a résztvevők az előadás fókuszában álló témáról gondolkodnak közösen. A foglalkozáson szerzett élményeik hozzájárulnak az előadás által felvetett kérdések, problémák megértéséhez, befogadásához.
Ezt a foglalkozástípust előadástól függően középiskolás, egyetemista és felnőtt csoportok is igényelhetik.
ELŐKÉSZÍTŐ FOGLALKOZÁS:
Az előkészítő foglalkozás során színházi és drámajátékos feladatokkal, beszélgetésekkel hangolódunk az előadásra, interaktív feladatokon keresztül mélyítjük el annak központi témáját. A foglalkozás időtartama az előadástól függően 45 perc vagy másfél óra, helyszíne előzetes egyeztetés alapján a színház vagy az osztályterem.
FELDOLGOZÓ FOGLALKOZÁS:
Az előadás után néhány nappal egy foglalkozás keretében a látottak feldolgozását segítjük. Megvitatjuk az előadás kapcsán felmerülő kérdéseket, reflektálunk az előkészítő foglalkozáson felvázolt központi témára, emellett beszélünk az előadás formanyelvéről. A foglalkozás időtartama előadástól függően 45 perc vagy másfél óra, helyszíne előzetes egyeztetés alapján a színház vagy az osztályterem.
A foglalkozások ingyenesek!

A programra jelentkezni a radnotimuhely@radnotiszinhaz.hu e-mail címen lehet. Illetve visszajelzéseket is szívesen fogadunk ugyanezen az e-mail címen.
Programunk az alábbi előadásokhoz vehető igénybe:

|
Székely Csaba
10
Rendező: Sebestyén Aba
Ajánlott korosztály: 11-12. évfolyam
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
Foglalkozásunk során a Remény lakótelep közösségeként a minket összekötő élményekről, emlékekről és az együttélés szabályairól gondolkodunk. A közös munka során drámajátékos feladatok és irányított beszélgetések segítségével arra keressük a választ, hogy mi a viszonyunk a bibliai Tízparancsolathoz, van-e saját Tízparancsolatunk és miben áll a szabályokhoz, törvényekhez képest a szabadságunk.
|

|
Friedrich Schiller
DON CARLOS
Rendező: Nagy Péter István
Ajánlott korosztály: 11-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 60 perc
A feldolgozó foglalkozás időtartama 45 perc
Az előkészítő foglalkozás során az 1500-as évek végi Spanyolországba utazunk és megismerkedünk a királyi udvar életével, lakóival. Górcső alá vesszük Fülöp király és fia, Don Carlos infáns kapcsolatát és arról gondolkodunk, hogy egy felnövekvő fiatal számára vajon mit jelentenek a családon belüli hatalmi viszonyok, hogyan segíti vagy gátolja az ő felnőtté válását a körülötte lévő világ, az adott történelmi kor és a társadalmi státusz. A feldolgozó foglalkozáson az előadásban látottakra reflektálunk, elmélyítjük a darabban előkerülő fontos témákat és egy irányított beszélgetés keretében az előadás formanyelvéről is gondolkodunk.
|

|
WAJDI MOUAWAD
FUTÓTŰZ
Rendező: Alföldi Róbert
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
A feldolgozó foglalkozás során drámajátékos gyakorlatok segítségével továbbgondoljuk az előadás szereplőinek történetét és megvizsgáljuk az egymással való kapcsolatukat. Közösen gondolkodunk az előadásban oly jelentős hallgatásról, a csend mögött megbújó érzelmekről, titkokról, és arról, hogyan lehet a családtól kapott örökségünket gazdagítani, és az előttünk feltáruló világról tanulni.
|

|
ROBERTO BOLAÑO
VAD NYOMOZÓK
Rendező: Kelemen Kristóf
Ajánlott korosztály: 11-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 30 perc
A feldolgozó időtartama 90 perc
Előkészítő foglalkozásunkat közvetlenül az előadás előtt, a Radnóti Tesla Laborban tartjuk. Egy irányított beszélgetés keretében megismerjük a darab történelmi hátterét, a változó idősíkokat, a zsigeri realizmus mozgalmát és az előadásban megelevenedő karaktereket, performanszokat. A feldolgozó foglalkozás fókuszában a jövőkép alkotása áll. Mit jelentett a zsigeri realista mozgalom számára a saját út keresése az irodalmon keresztül. És mit jelent az útkeresés a mindenkori 16-19 éves fiatalok számára? Milyen egyéni és milyen közös célok adódhatnak? Mi segíthet ezen célok megfogalmazásában?
|

|
ZÁVADA PÁL – MOHÁCSI ISTVÁN és MOHÁCSI JÁNOS
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 45 perc
A feldolgozó foglalkozás időtartama 90 perc
Az előkészítő foglalkozás során egy általunk megalkotott falu lakóiként arról gondolkodunk, hogyan zajlott az élet Magyarországon a II. világháború után. A feldolgozó foglalkozáson az előadásban látottakra reflektálunk, elmélyítjük a történetet, a szereplők szándékait. Drámajátékos gyakorlatok segítségével lehetőségünk nyílik arra, hogy újraírjuk és megváltoztassuk az előadásban látott piaci nap történéseit, emellett egy irányított beszélgetés keretében az előadás formanyelvéről is gondolkodunk.
|

|
Selagh Delaney
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
Hogyan ismétlődik meg a darabbéli anya sorsa a lányában? Hogyan termelődik újra a marginalizált társadalmi helyzet? Tehetünk-e bármit ez ellen? S ha igen, akkor hogyan? A feldolgozó foglalkozás során ezekre a kérdésekre keresünk válaszokat a diákokkal közösen.
|

|
SCHWECHTJE MIHÁLY
GINA
Rendező: SChwechtje mihály
Ajánlott korosztály: 9-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 90 perc
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
Az osztályok számára ajánlott előkészítő foglalkozáson drámajátékos formában közelítünk az alapvető gyermekjogi témákhoz.
A feldolgozó foglalkozáson a diákokkal közösen gondolkodunk a bántalmazás természetéről, mások tiszteletben tartásáról, saját igények, szükségletek, érzések megfelelő kifejezésre juttatásáról.
|
|
|
fotók: Gerencsér Anna
plakát: Tóth Andrej, P. Kovács Tibor (Futótűz), Hecker Péter (Vad nyomozók), Valló Berta (Egy csepp méz)