Többlépcsős program

Többlépcsős programunk az előadásokat kísérő foglalkozásokat foglalja magában. Célja elősegíteni az előadások értő befogadását és feldolgozását. Színházi és drámajátékokon, beszélgetéseken keresztül a résztvevők az előadás fókuszában álló témáról gondolkodnak közösen. A foglalkozáson szerzett élményeik hozzájárulnak az előadás által felvetett kérdések, problémák megértéséhez, befogadásához.
Ezt a foglalkozástípust előadástól függően középiskolás, egyetemista és felnőtt csoportok is igényelhetik.

ELŐKÉSZÍTŐ FOGLALKOZÁS:

Az előkészítő foglalkozás során színházi és drámajátékos feladatokkal, beszélgetésekkel hangolódunk az előadásra, interaktív feladatokon keresztül mélyítjük el annak központi témáját. A foglalkozás időtartama az előadástól függően 45 perc vagy másfél óra, helyszíne előzetes egyeztetés alapján a színház vagy az osztályterem.

FELDOLGOZÓ FOGLALKOZÁS:

Az előadás után néhány nappal egy foglalkozás keretében a látottak feldolgozását segítjük. Megvitatjuk az előadás kapcsán felmerülő kérdéseket, reflektálunk az előkészítő foglalkozáson felvázolt központi témára, emellett beszélünk az előadás formanyelvéről. A foglalkozás időtartama előadástól függően 45 perc vagy másfél óra, helyszíne előzetes egyeztetés alapján a színház vagy az osztályterem.

A foglalkozások ingyenesek!

Jegyár-kedvezményeink pedagógusok számára: 10 fős csoport szervezése esetén egy kísérőjegy, 20 fő esetén két kísérőjegy, 30 fő felett pedig a két kísérőjegy mellé két 50%-os jegyet ajánlunk fel.

A programra jelentkezni a radnotimuhely@radnotiszinhaz.hu e-mail címen lehet. Illetve visszajelzéseket is szívesen fogadunk ugyanezen az e-mail címen.

Programunk az alábbi előadásokhoz vehető igénybe:

 

Székely Csaba
10
Rendező: Sebestyén Aba
Ajánlott korosztály: 11-12. évfolyam
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
 
Foglalkozásunk során a Remény lakótelep közösségeként a minket összekötő élményekről, emlékekről és az együttélés szabályairól gondolkodunk. A közös munka során drámajátékos feladatok és irányított beszélgetések segítségével arra keressük a választ, hogy mi a viszonyunk a bibliai Tízparancsolathoz, van-e saját Tízparancsolatunk és miben áll a szabályokhoz, törvényekhez képest a szabadságunk.

Martin Mcdonagh
A párnaember
Rendező: Szikszai Rémusz
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 90 perc
A feldolgozó foglalkozás időtartama 45 perc
 
Az előkészítő foglalkozáson egy fiktív kutatócsoport bőrébe bújunk, a kutatók célja, hogy kifejlesszék a „biztos siker ambróziáját”. Mi a siker? Mire vagyunk képesek azért, hogy elérjük vagy utódaink számára biztosítsuk, akár brutális áldozatok árán is? Ezekre a kérdésekre keressük a választ, drámajátékos feladatok segítségével. A feldolgozó foglalkozás során az előadásban látottakra reflektálunk egy irányított beszélgetés keretében.
 

 

WAJDI MOUAWAD
FUTÓTŰZ
Rendező: Alföldi Róbert
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 90 perc
 
A feldolgozó foglalkozás során drámajátékos gyakorlatok segítségével továbbgondoljuk az előadás szereplőinek történetét és megvizsgáljuk az egymással való kapcsolatukat. Közösen gondolkodunk az előadásban oly jelentős hallgatásról, a csend mögött megbújó érzelmekről, titkokról, és arról, hogyan lehet a családtól kapott örökségünket gazdagítani, és az előttünk feltáruló világról tanulni. Egy irányított beszélgetés keretében pedig az előadásban látottakra reflektálunk.

 

WILLIAM SHAKESPEARE
III. RICHÁRD
Rendező: ANDREI ŞERBAN
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 90 perc
A feldolgozó időtartama 45 perc
 
Az előkészítő foglalkozás során egy fiktív ország lencséjén keresztül arra keressük a választ, hogy miként alakul ki egy működő diktatúra és az egyén hogyan képes létezni benne. Mi jellemez egy diktátort? Milyen hatással van egy diktatúra rövid és hosszú távon a benne élő emberekre? Drámajátékos gyakorlatok segítségével ezeket a kérdéseket bontjuk ki. A feldolgozó foglalkozás során egy irányított beszélgetés keretében az előadásban látottakra reflektálunk.
 

 

ZÁVADA PÁL – MOHÁCSI ISTVÁN és MOHÁCSI JÁNOS
EGY PIACI NAP
Rendező: MOHÁCSI JÁNOS
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama 45 perc
A feldolgozó foglalkozás időtartama 90 perc
 
Az előkészítő foglalkozás során egy általunk megalkotott falu lakóiként arról gondolkodunk, hogyan zajlott az élet Magyarországon a II. világháború után. A feldolgozó foglalkozáson az előadásban látottakra reflektálunk, elmélyítjük a történetet, a szereplők szándékait. Drámajátékos gyakorlatok segítségével lehetőségünk nyílik arra, hogy újraírjuk és megváltoztassuk az előadásban látott piaci nap történéseit, emellett egy irányított beszélgetés keretében az előadás formanyelvéről is gondolkodunk.

 

FERIDUN ZAIMOĞLU – GÜNTER SENKEL – LUK PERCEVAL
MOLIÈRE – THE PASSION
Rendező: Hegymegi Máté
Ajánlott korosztály: 11-12. évfolyam
Az előkészítő foglalkozás időtartama: 90 perc
A feldolgozó foglalkozás időtartama: 45 perc
 
Mik azok a dolgok az életünkben, amiket birtoklunk vagy szeretnénk birtokolni? Mik azok a dolgok, amikre vágyunk és elérhetetlennek tűnnek? Mi az, amit megtennénk azért, hogy a miénk lehessenek? Meddig mennénk el értük? Milyen érzés, ha mindezt megkapjuk, mi következik ezután? Drámajátékos gyakorlatok segítségével ezeket a kérdéseket bontjuk ki. A feldolgozó foglalkozás során egy irányított beszélgetés keretében az előadásban látottakra reflektálunk.
 
Mik azok a dolgok az életünkben, amiket birtoklunk vagy szeretnénk birtokolni? Mik azok a dolgok, amikre vágyunk és elérhetetlennek tűnnek? Mi az, amit megtennénk azért, hogy a miénk lehessenek? Meddig mennénk el értük? Milyen érzés, ha mindezt megkapjuk, mi következik ezután? Drámajátékos gyakorlatok segítségével ezeket a kérdéseket bontjuk ki. A feldolgozó foglalkozás során egy irányított beszélgetés keretében az előadásban látottakra reflektálunk.
 
fotók: Gerencsér Anna
plakát: Tóth Andrej, Szabó Márton (A párnaember)