Platonov

RIM – Radnóti Ifjúsági Műhely

Mi az a RIM? Kik vagyunk mi?

rim_logo_honlap

A RIM a Radnóti Miklós Színház színházpedagógiai műhelye, melynek keretében  a drámapedagógiából hozott konvenciókkal és a színházi műfaj elemeinek felhasználásával dolgozunk. Általános iskolás-, gimnazista és egyetemista diákokkal és pedagógusaikkal hétről-hétre személyiségfejlesztő, képességfejlesztő, ismeretterjesztő feldatokon keresztül ismerkedünk egymással és a színházzal.
 
A színház ifjúsági műhelye jelenleg több mint ötven diákkal dolgozik hétről hétre. A programban résztvevő diákok drámás és színházzal kapcsolatos feladatok segítségével kovácsolódnak erős csapattá, majd egy saját színházi előadás létrehozásával és bemutatásával prezentálják önmagukat és kétéves munkájukat.
 
A RIM-be szeptember elejétől október közepéig lehet jelentkezni, évad közben sajnos nincs lehetőség csatlakozni a csoportokhoz. 

Rólunk mondták

  • Munk Veronika: Na de mi is van a tinédzserek fejében? – beszámoló a Színházak Éjszakáján kétszer is előadott Keretek között című előadásról (index.hu, 2016. 09. 17.)
  • Pál Zsófia: A színház tükrében (szinhazhatas.kulton.hu, 2016. 09. 23.)
  • Esti kérdés, M5
  • Árpád Gimnázium hírei
  • Eduline: Normális, hogy tizenévesek beszélnek a szexről? (eduline.hu, 2017. április 4.)
  • Bánóczi Beáta: Kis kamasz pornográfia (KULTer.hu, 2017. augusztus 2.)
  • Mlynarik Júlia: Önbiztosító – A RIM, Radnóti Ifjúsági Műhely előadása (nepszava.hu, 2017. szeptember 17.)
  • Ha most gimnazista lennék, akkor a Katona József Színház Behívójába, az Örkény IRAM-jába vagy a Radnóti RIM-jébe járnék. Kicsit nehezen dönteném el, melyik színházpedagógia műhelybe jelentkezzek, de ha felvennének, imádnám bármelyiket. Szombaton, a Színházak éjszakáján láttam a RIM Önbiztosító című előadását, és ritka őszinte produkció volt. Ha van gimnazista korú gyereked, mutasd meg neki ezt a lehetőséget. Nem színészképző, hanem olyan önismereti, fejlesztő program, ahova hétről hétre vágyódnak a kamaszok. 
    #bezzegazénidőmbennemvoltilyen #miértnem #színházpedagógia” – Szemere Kata
Jelentkezési lap
Jelentkezés és bővebb információ: radnotimuhely@radnotiszinhaz.hu

Előadások

Önbiztosító (2017| )

Segítők: Figeczky Bence, Lakatos Dóra, Széplaki Nóra

A 2017-es Színházak Éjszakáján bemutatott Önbiztosító című előadásunk havi rendszerességgel megtekinthető a Radnóti Miklós Színház próbatermében, illetve iskolákban, osztálytermekben, közösségi terekben is szívesen játsszuk az önbizalomhiányt és a megfelelési kényszert fókuszba állító előadásunkat.

Kicsiny szekszualitásunk apró titkai (2016|2017)

rendezgette: Olasz Renátó, Figeczky Bence és Horváth János Antal

Keretek között (2015|2016)

Ezt csináljuk még…

Mi nekem a rim?

Debreceni L.

 

Debreceni Luca, csoportvezető, volt RIM-es diák:

Ha mozaikszót kérdeznének tőlem „intelligens bummban”, biztos hogy azt vágnám rá: RIM! Ezalatt a másfél év alatt, amióta RIM-es vagyok, rengeteg dolog történt. Nem csak a színházat ismertük meg jobban, hanem a saját előadásunkat is létrehoztuk. Írtuk és átírtuk, rendeztük, próbáltuk, alakítgattuk: hangosabban, vagy több átéléssel vagy kifejezőbben mondtuk és még többet próbáltuk. Majd pedig játszottuk.
És azóta is játszunk, beszélgetünk, alkotunk. Közben pedig olyan közösség alakult ki, akikre bármikor számíthatok és akikért vasárnap reggel is lelkesen ugrom ki az ágyból!

Tribol E.

 
Tribol Emese, másodéves diák:

Hogy mit jelent nekem a RIM? Nehéz összefoglalni pár mondatban, de gondolom, ezzel nem vagyok egyedül. Na de akkor megpróbálom: Egy túlélési eszköz a hétre, hogy „kibírjam” péntekig. Egy lehetőség, amiben ezernyi másik rejtőzik arra várva, hogy felfedjék magukat előttünk. Valami, ami szokatlan és mindig más, de mégis biztos pont számomra. Olyan dolog, amivel kapcsolatban sose tudom olyan frappánsan kifejezni magam, mint ahogy akarnám, de talán ebben is fejlődöm év végéig…

Nyugen V.

 
Nguyen Veronika, másodéves diák:

Amikor bekerültem a RIM-be még nem is sejtettem, hogy milyen jó program is ez. Ötletem se volt arról, hogy is fog ez működni. Egyrészt máris közelebb hozta hozzám a színházat, pedig alig telt el pár hét a foglalkozás kezdete óta. Másrészt nagyon jó érzés egy olyan helyen lenni, ahol tudom, hogy tényleg önmagam lehetek.

Besmart V.

 
Besmart Viktória, volt RIM-es diák:

Először megtanultam járni. Fogták a kezem, de néha így is elestem. Aztán talpra állítottak, és kis idő múlva már jártam. Szaladtam. Közben megtanultam írni, olvasni, szeretni, szeretve lenni, bízni, hibázni, és tanulni a hibáimból. Megtanultam sírni, nevetni, kérdezni és válaszolni. Megtanultam nézni, gondolkodni. Megtanultam önmagam lenni. És mindezt teljes biztonságban, e három betű között. Most már, ha kimegyek is innen, ezeket viszem magammal.

Szurop Sz.

 
Szurop Szonja, volt RIM-es diák:

A RIM heti egy délután nyári szünet még iskola időben is. A szupermarketes eladó néni kétkedő pillantásának ignorálása, amikor 21 Túró Rudit (közülük 3 szigorúan laktózmentes) vásárolsz pénteken. Izgalmas beszélgetés különféle színházi emberekkel, rengeteg móka, és hangos RAD-NÓ-TI üvöltözés a Ferenciek terei metrómegállóban. Sok vicces ember, fél kilométeres sor a mosdó előtt, teafőzés szigorúan csendben, hogy a gazdasági osztály dolgozóit ne zavarjuk.

Nemes Zs.

 
Nemes Zsófi, másodéves diák:

A Radnóti Ifjúsági Műhely az ok, amiért érdemes kitartani minden hét péntekjéig. A próbaterem számomra egy teljesen zárt világ, ide belépve kint marad minden külső problémám és gondolatom. Látszólag csak játszunk és beszélgetünk, és észre se vesszük, hogy közben egy csomó mindent megtanulunk magunkról, a többiekről és a világról is, amibe e heti három óra leteltével visszakerülünk. A legtöbb foglalkozás kapcsolódik a színházhoz, és a Radnóti Színház életébe is bepillantást nyerhetünk, azonban a fókuszban nem a „színházcsinálás” áll, ez csak egy mindannyiunkhoz közel álló út ahhoz, hogy fejlesszük, megismerjük és jól érezzük magunkat.

László P.

 
László Panna, másodéves diák:

Nagyon fegyelmeznem kell magam, hogy ne írjak sok-sok oldalt egy látszólag egyszerű kérdés megválaszolásaként. A RIM-ben odafigyelnek rám. A RIM-ben önbizalmat kapok. A RIM-ben arra kíváncsiak, hogy miben vagyok jó, nem pedig a hibáimat emelik ki még jobban. A RIM nekem kiszakadás a terhelt, stresszes, görcsös világból. Egy pici odú, ahová minden pénteken elbújhatok, ahol csupa-csupa jó ember vár, akikkel együtt alkotunk egy csodát. Az elején még kicsit, és remélem, hogy a hetek elteltével egyre nagyobbat. Ezért a csodaalkotásért pedig érdemes nap mint nap felkelni.

Komlódi Z.

 
Komlódi Zita, másodéves diák:

A RIM számomra egy tehetséggondozó művészeti csoportot jelent. Korábban állatorvosnak készültem, de egyre inkább vonzott a színház világa. Mindennapjaim részévé vált a színművészet. Hozzájárult kiteljesedésemhez és önismeretem fejlesztéséhez. Az itt eltöltött néhány hét alatt számos új emberrel ismerkedtem meg, akiknek hasonló az érdeklődési körük. Ebben a műhelyben néztem meg először egy-egy darabot úgy, hogy utána izgalmas vitakört tarthattunk. Megtanultam, hogy a színészek munkája igen ellentmondásos, hiszen egyszerre kell csapatban dolgozniuk, ugyanakkor egyéniségüket sem adhatják fel teljesen. Egyszóval „pszínészkednek”.

Brogyángyi E.

 
Brogyányi Eszter, másodéves diák:

Október eleje óta mindenféle csapatösszerázó feladatokat kaptunk, hogy jobban megismerjük a társainkat. Ezek nagyon izgalmasak és mindig elég viccesre sikerülnek. Ráadásul sikerült is már nagyjából összeszoknunk. Aztán egyszer előadást elemeztünk, ami szintén király volt, mert megtanultam ennek a módját. Számomra iszonyat jó RIM-esnek lenni, mert egy olyan közösségben vagyok, ahol oldott a légkör, mindenki saját maga lehet. Együtt lehetek sok velem azonos érdeklődési körű figurával. És persze közelebb tudok kerülni a színház világához.

Nyári L.

 
Nyári László, másodéves diák:

Még mielőtt idejöttem volna, már akkor tudtam hogy ez nem csak egy átlagos foglalkozás lesz. Minden héten pénteken eltölt az az igaz érzés, amit egy RIM-es felszabadultságában érezhet. Csodásnak tartom azt a rengeteg embert, akivel hetente együtt vagyok. Mindig megtanítanak nekem újabb s újabb dolgokat. Felfedezhetek egyéniségeket, mert ettől színesebb a műhely és ettől változatosabb a foglalkozás. Szerintem a „Tanárainkról” sem kell sokat mondani. Legyen elég annyi, hogy úgy imádjuk őket, ahogy vannak. A jövőben meg hiszem, hogy egy családdá fogjuk magunkat kinőni. 🙂

Jáger L. K.

 
Jáger Lilla, volt RIM-es diák:

Ez már nem egy csoport, ahova hetente egyszer eljárok, hanem egy család, akivel ha találkozom tulajdonképpen olyan, mintha hazamennék. Egy hatalmas család, ahol számíthatunk egymásra nem csak akkor ha összegyűlünk megtartani a szertartásunkat. Bővültünk, beavattuk az újoncokat és a másodévesek idén is hozzák a formájukat egy jó témával megspékelve.
 
 

Archiv: A 2015/2016-os évad