Mészáros Blanka
Nagy Márk
Dramaturg: Kelemen Kristóf
Jelmeztervező: Nagy Fruzsina
Díszlettervező: Pater Sparrow
Súgó: Farkas Erzsébet
Ügyelő, a rendező munkatársa: Ari Zsófi
Rendező: HAJDU SZABOLCS
Az előadás nézőterének kialakítása miatt a későn érkező nézőinket nem tudjuk beengedni.

Egy magazinszerkesztőség Manhattanben, valamikor a 2010-es években.
Hogyan legyünk sikeresek? Minimum hány névjegykártyát kell összegyűjtenünk egy reprezentatív eseményen? Mi legyen az a mondat, amivel elbűvölünk másokat? Számos tanácsadó könyv bemutatta már, hogy milyen eszközökkel prezentálhatjuk a lehető legelőnyösebben önmagunkat mások előtt. De mi van azzal, aki nem elég ügyes ehhez? Aki nem tudja könnyedén eladni magát? Mennyire őrizzük meg az egymás iránti toleranciánkat és érzékenységünket egy olyan közegben, ahol a versenyszellem és a bizonyítási vágy egy pillanat alatt bizalmatlanságba, félelembe és végzetes indulatokba csaphat át.
A Gloria című szatíra egy sikeres New York-i magazin irodájában játszódik, ahol az asszisztensek igyekeznek mindent megtenni azért, hogy önmagukat a vállalati hierarchiában jó helyre pozicionálják – és hétköznapi csatáik közepette nem veszik észre, hogy démonokat teremtenek maguk között. A darab a húszas-harmincas generáció aktuális témáit járja körül: a munkaerőpiacon való boldogulás nehézségeit, az önmarketing és a félelmek viszonyát és az egymástól való elszigetelődés veszélyeit. Mindezt hangsúlyosan az internet korában, a 2010-es években.
A harminchárom éves Branden Jacobs-Jenkins az egyik legizgalmasabb kortárs amerikai drámaíró, akit Gloria című darabjáért 2016-ban Pulitzer-díjra jelöltek. A Juilliard School-ban végzett író a New Yorker Magazine-nál kezdte pályáját. Kétszer is elnyerte a legjobb új amerikai színdarab kategóriában az Obie Award-ot, amely az Off-Broadway előadások legfontosabb díja. Magyar nyelven még nem játszották darabját, így a Radnóti Színházban nem csak egy friss színpadi mű, hanem egy izgalmas amerikai szerző is debütál a budapesti közönség előtt. Az előadást a nemzetközi hírű filmrendező, Hajdu Szabolcs rendezi, a drámát pedig a színház felkérésére a népszerű, fiatal író, Totth Benedek fordította le.
„A darab nagyon plasztikusan mutatja meg, hogy az ellenfelek végső elhallgattatásához és teljes tönkretételéhez ma már a politika szintjén sincs szükség hitleri vagy kommunista módszerekre. A kisebb-nagyobb közösségekben a másik félresöprése jóval kifinomultabb módszerekkel zajlik, csendes áramlásban, sokáig észre sem veszed, hogy mi zajlik, majd egyszer csak arra leszel figyelmes, hogy ő is, meg ő is elveszítette a munkáját, rákos, alkoholista vagy öngyilkos lett. Amikor 18 évesen Debrecenből megérkeztem a budapesti filmes közegbe, egyfajta sokként ért a stílus, ahogy a stábtagok beszéltek egymással. Majd később láttam, hogy ez nem csupán a filmes, hanem a legtöbb magyar értelmiségi kör sajátja. Például a különböző filmjeink kapcsán zajló magazinos fotózások általában úgy zajlanak, hogy jön a fotós, a stylist, a sminkes, a fodrász, az egyik késik, a másik szerelmes, a harmadik másnapos, a negyedik elrontott valamit, és a megérkezéstől kezdve zajlik köztük az állandó mosolygós genyózás. Ez történik a Gloriában is.”
Hajdu Szabolcs
Az előadásban erős hanghatásokat alkalmazunk.
Bemutató: 2019. március 9. szombat
Az előadás hossza: 2 óra (szünet nélkül)
A GLORIA című színdarabot a VINEYARD THEATRE mutatta be először
Douglas Aibel művészeti igazgató, Sarah Stern művészeti igazgató és
Jennifer Garvey-Blackwell ügyvezető producer vezetése alatt
New York-ban, 2015 tavaszán.
A színdarab Magyarországon a THEATRUM MUNDI Színházi és Irodalmi Ügynökség közvetítésével kerül színre.




Rusznák András
Fotók: Dömölky Dániel és Éder Vera, a fotók jogdíjasak
![]() |
![]() |
plakát: Tóth Andrej
- Sáhó Barnabás: Amikor elszakad az utolsó cérnaszál is(szinhazatnekunk.hu, 2021. november 28.)
- Fritz Gergely: Melletted lőnek(revizoronline.com, 2019. május 8.)
- Fehér Anna Magda: Sorsfordító pillanatok nem léteznek?(szinhaz.net, 2019. április 17.)
- Tompa Andrea: Az egyetlen normális ember(Magyar Narancs, 2019. április 11.)
- Bodnár Judit: Az ámokfutó tömeggyilkosokat mi magunk teremtjük(24.hu, 2019. március 27.)
- Csatádi Gábor: Mészárlás alulnézetből(potszekfoglalo.hu, 2019. március 25.)
- Bóta Gábor: Megy föl a pumpa, robbanás előtt állunk(art7.hu, 2019. március 25.)
- Temesi Hilda: Isten hozott a való világban!(afuzet.hu, 2019. március 20.)
- Szekeres Szabolcs: Egy nap a szerkesztőségben(dionuszoszmagazin.blogspot.com, 2019. március 18.)
- Vass Norbert: „Jobban jelen lenni, vagy mi” – interjú Porogi Ádámmal(papageno.hu, 2019. március 26.)
- Turbuly Lilla: „Ritka, hogy valakiből sugárzik a szabadság” – beszélgetés Porogi Ádámmal(dionuszoszmagazin.blogspot.com, 2019. március 18.)
- Hercsel Adél: „Zajlik az állandó mosolygós genyózás” – interjú Hajdu Szabolccsal(radnoti.reblog.hu, 2019. február 28.)
- Temesi Hilda: „Akik nem mondják el véleményüket, azoknak folyamatosan félniük kell” – interjú Hajdu Szabolccsal(afuzet.hu, 2019. január 3.)