hosszútávú program diákoknak

Hosszútávú színházpedagógiai programunk a színházi évad során hetente kínál foglalkozásokat középiskolásoknak és egyetemistáknak. Diákoknak, akiket érdekel a színház, annak működése és lélegzése a mindennapokban, akik szeretnének egy csapathoz tartozni, ahol önmaguk lehetnek.

A foglalkozásokon hétről hétre egyre biztonságosabb, izgalmasabb, nyitottabb tér lesz a Radnóti Színház próbaterme, ahol közösen játszunk, beszélgetünk, alkotunk. A művészet segítségével pedig olyan témákkal foglalkozunk, amik igazán a fiatalokat érintik, hozzájuk szólnak, s amiken keresztül ők is őszintén szólhatnak a világhoz, egymáshoz, önmagukhoz.

A programban résztvevő diákok – ha csoportjuk úgy dönt – a közösen töltött időszak lezárásaként bemutatnak egy általuk választott témát körüljáró, közösen létrehozott előadást, performanszot, videót vagy installációt.

 

fotók: Gerencsér Anna, Szendrey Gitta, Széplaki Nóra

A járványhelyzet miatt novemberben a RIM (Radnóti Ifjúsági Műhely) is az online térbe kényszerült. Továbbra is minden pénteken „találkozott” a gimnazista csoport, és a Radnóti Színház 10 című előadásából inspirálódva egy folyamatdráma keretében „beköltöztek” a Remény lakótelepre. Megrajzolták a tereit, mindenki keresett egy karaktert magának, akinek a bőrébe bújt, és megelevenedett az élet…

A RIM-esek a Remény lakótelephez kapcsolódó folyamatot egy közös projektmunkával zárták: montázskönyvet készítettek. Elképzelték, milyen lenne, ha az általuk megalkotott karakter egy oldalba sűrítve fogalmazná meg, mit jelent számára a Remény lakótelep. Rajzoltak, írtak, szerkesztettek…

A RIM harmadik egyetemista csoportjával 2019. októbere óta dolgozunk együtt. 2020. márciusában az online térbe kényszerültünk, de a csapat együtt maradt. Voltak, akiket az élet elsodort tőlünk, míg mások mellénk sodródtak. A 2020/2021-es évad során a diákok én-performanszokkal dolgoztak, melyek alapját kortárs versek és szabadon választott szövegek alkotják. A videó formájában elkészült performanszok egyediek, mindenki saját magáról mesél képekkel, megelevenített pillanatokkal, zenével, szöveggel. A csoport munkájáról készült sketchbookban a diákok történetei elevenednek meg. A performanszokhoz tartozó oldalakat is ők készítették, rajtuk olyan emlékekkel, amelyek a RIM-hez kötik őket. Csoportvezető: Szendrey Gitta.

A covid harmadik hulláma utáni nyitást és újratalálkozást ünnepelte a RIM középiskolás csoportja 2021. júni 4-én. Felszabadítottuk az utcát versekkel, énekkel, hanginstallációval, zebraszínházzal, közös játékkal.