3 lépcsős program és még 1

 

Háromlépcsős programunk az előadásokat kísérő színházi nevelési formát foglalja magában. Célja elősegíteni az előadások értő, érdeklődő befogadását, emellett lehetővé teszi, hogy a repertoáron lévő előadások minél több platformon, minél több korosztályhoz eljuthassanak. Általános iskolás, gimnazista és egyetemista diákokkal, valamint pedagógusaikkal hétről-hétre személyiségfejlesztő, képességfejlesztő, ismeretterjesztő feldatokon keresztül ismerkedünk egymással és a színházzal.

Ezt a foglalkozástípust előadástól függően általános iskolás, középiskolás, egyetemista és felnőtt csoportok is igényelhetik.

1. lépcső:

A felkészítő foglalkozás során a beszélgetés mellett dramatikus eszközökkel, drámajátékos feladatokkal készítjük elő az előadást, interaktív feladatokkal kerülünk közelebb annak központi témájához. A foglalkozás időtartama másfél óra, helyszíne az osztályterem.

2. lépcső:

Az előfoglalkozást követő 1-2 héten belül az osztállyal közösen megnézzük a kiválasztott előadást a Radnótiban.

3. lépcső:

Az előadás után néhány nappal egy irányított beszélgetés keretében a látottak feldolgozását segítjük. Megvitatjuk az előadás kapcsán felmerülő kérdéseket, átgondoljuk az előfoglalkozáson felvázolt központi problémát. A foglalkozás időtartama 45 perc, helyszíne az osztályterem.

 
Jelentkezési lap letölthető: itt.
A programra jelentkezni a fenti jelentkezési lap kitöltésével és a radnotimuhely@radnotiszinhaz.hu címre való beküldésével lehetséges. 

 

Bónusz lépcső:

Az előadás napján a diákok és tanáraik negyed hattól egy 45 perces órás ún. kulisszanyitogató során bekukkanthatnak a színfalak mögötti előkészületekbe, és találkozhatnak a színház háttérdolgozóival. A bónusz lépcsőt igény szerint, előzetes egyeztetéssel biztosítjuk.l.

Kammermann Lilla

Kammermann Lili, volt RIM-es diák:

“Már kétszer voltam foglalkozáson kulisszajárással egybekötve. És őszintén ajánlom, mert tudatosan tanít a színházbajárás művészetére, hogy hogyan kell rákészülni lélekben egy darabra, és hogy hogyan dolgozzuk fel a látottakat.
 

Programunk az alábbi előadásokhoz vehető igénybe:

 

Székely Csaba
10
Rendező: Sebestyén Aba
Ajánlott korosztály: 11-12. évfolyam
Az előfoglalkozás időtartama: 45 perc
Az utófoglalkozás időtartama: 90 perc
 
Foglalkozásunk középpontjában a tízparancsolat áll: mai világunkban mennyire tartjuk magunkat a benne foglaltakhoz, milyen szerephez jut vagy mivel helyettesítjük azt. Egyáltalán mi szükségünk Tíz parancsolatra? Alkossuk meg a sajátunkat!

Martin Mcdonagh
A párnaember
Rendező: Szikszai Rémusz
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
Az előfoglalkozás időtartama 90 perc
Az utófoglalkozás időtartama 45 perc
 
Egy fiktív kutatócsoport bőrébe bújunk, akiknek a célja az, hogy kifejlesszék a „biztos siker ambróziáját”. Mi a siker? Mire vagyunk képesek azért, hogy elérjük vagy gyermekeink számára biztosítsuk, akár brutális áldozatok árán is? Ezekre a kérdésekre keressük a választ, drámajátékos feladatok segítségével.

 

TENNESSEE WILLIAMS
ÜVEGFIGURÁK
Rendező: VALLÓ PÉTER
Ajánlott korosztály: 9-10. évfolyam
Az előfoglalkozás időtartama 90 perc
Az utófoglalkozás időtartama 45 perc
 
Szülő-gyerek kapcsolat. A legalapvetőbb és a legproblémásabb. Drámajátékos feladatokon keresztül azt vizsgáljuk, hogyan és hol végződik a szülő beleszólási, irányítási lehetősége a gyermeke életében. Mi az, amit még a jó szándék irányít és honnantól akarja főhősünk gyermekén keresztül megvalósítani saját fiatalkori álmait

 

WILLIAM SHAKESPEARE
III. RICHÁRD
Rendező: ANDREI ŞERBAN
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
Az előfoglalkozás időtartama 45 perc
Az utófoglalkozás időtartama 90 perc
 
Miként alakul ki egy működő diktatúra és az egyén hogyan képes létezni benne?
Miért nem mondunk nemet egy diktátornak? Foglalkozásunk során ezekre a kérdésekre keressük a választ.

 

ANDERS THOMAS JENSEN
ÁDÁM ALMÁI
Rendező: Szikszai Rémusz
Ajánlott korosztály: 9-12. évfolyam
Az előfoglalkozás időtartama 90 perc
Az utófoglalkozás időtartama 45 perc
 
Milyen szerepe van a hitnek az egyén életében? Irányított beszélgetésekkel és drámapedagógiai eszközökkel dolgozzuk fel a hit kérdéseit, mind a mindennapokhoz, mind a valláshoz köthetően.

 

ZÁVADA PÁL – MOHÁCSI ISTVÁN és MOHÁCSI JÁNOS
EGY PIACI NAP
Rendező: MOHÁCSI JÁNOS
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
Az előfoglalkozás időtartama 45 perc
Az utófoglalkozás időtartama 90 perc
 
Mi a pogrom? Nem, nem a program szó elírva. Mi történt a második világháború utáni Magyarországon? És miért? Tényleg nem tanulunk a hibáinkból? Vajon ma is megtörténhetne? Závada Pál regényét a Mohácsi testvérek alkalmazták színpadra, mi pedig segítünk feldolgozni.

 

WAJDI MOUAWAD
FUTÓTŰZ
RENDEZŐ: ALFÖLDI RÓBERT
Ajánlott korosztály: 10-12. évfolyam
Az előfoglalkozás időtartama: 90 perc
Az utófoglalkozás időtartama: 45 perc
 
Szerencsére jó ideje nem sújtotta háború Magyarországot. De van, akik nem ennyire szerencsések. Egy fiktív játék során azt vizsgáljuk meg, mi hogyan viselkednénk és élnénk egy háborús országban – mit változtatna ez a jelenünkön és a jövőnkön.